domingo, 18 de mayo de 2014

TEMA 13: Ipad en Educació primària: Aplicacions pràctiques.

http://www.surftin.com/images/mac-finder-widescreen_721460.jpg




1. Què es l ’Ipad


http://pacmac.es/wp-content/uploads/2014/02/ipad-2-fundas-nuevas.jpg
L’Ipad el dels cridats ordinadors “Tablet”: Es un aparell fi, de la grandària d’una revista amb una pantalla tàctil a colors que permet als usuaris navegar per la web, veure pel·lícules, enviar correus electrònics i llegir llibres electrònics, entre altres coses.

Te un teclat en la pantalla, també un teclat opcional físic, a més d’un programari especial per a fulls de càlcul i processament de textos.

No obstant això, els analistes diuen que la seua principal característica està en l’aspecte multimèdia, com llegir periòdics o veure vídeos, més que la seua utilitat com a laptop.


2. Característiques d’un Ipad.

http://ipadstatic.com/2012/11/versiones-ipad.jpg



3. Propostes de treball per Ipad.

http://pacmac.es/wp-content/uploads/2013/07/school-ipad.jpg

Enregistrament d’àudio. Gravar i editar àudios amb Caster Free: lectures, locucions, dramatitzacions, exposicions, entrevistes, etc.

Esquema. Emprar Wikipanion per llegir un article de wikipedia durant uns minuts i després realitzar un mapa conceptual amb MindJet.

Mapa conceptual. Resumir els continguts d’un tema de llengua o coneixement del medi creant un mapa conceptual amb Idea Sketch.

Resum de noticies. Buscar i llegir un article usant un lector de noticies d’un periòdic per després elaborar un document de text en resposta a un conjunt de preguntes amb el programa Documents Free i enviar-ho com a adjunt al professor/a utilitzant el client Mail.

Comentari de lectura. Llegir un llibre digital en iBooks i després de la seva lectura elaborar un document en Documents Free amb la fitxa tècnica, breu resum i opinió personal.

Narració visual. Crear una narració visual emprant Puppet Pals on es trien escenaris de fons, personatges, animacions i gravant locucions d’àudio.

http://images.apple.com/es/education/ipad/images/teaching_with_ipad.jpg
Gràfics estadístics. Crear gràfics a partir duna taula de distribució de freqüències en un full de càlcul amb Documents Free.

Fitxers PDF. Realitzar anotacions en una fitxa en format PDF mitjançant pdf-Notis free per a retransmeti-se-la al professor/a pujant-la a un espai comú.

Edició d’imatges. Localitzar i descarregar una foto utilitzant el navegador web Safari. A continuació s’insereix la imatge en una nota d’EverNote per afegir textos i una locució d’àudio que completa el treball d’un tema.

Geolocalització de materials. Explorar una zona geogràfica, comarca, província, país, etc. Amb Google Earth. Situar marcadors que continguin textos, imatges, enllaços, etc. Gravar un recorregut turístic. Es pot completar la informació amb World Explorer.


4. L ’Ipad en l’aula de Primària

    http://www.virtualab.co/wp-content/uploads/2013/04/ipad.jpg
  • Emprar en format intuïtiu i natural, ja que per al seu us, no es necessari cap coneixement informàtic previ.
  • Simplement amb la seva manipulació, aprens les claus d’us de forma ràpida.
  • Permet treballar les diferents àrees del currículum a traves de les seves aplicacions, augmentant la concentració de l’alumnat i possibilitant l’aprenentatge lúdic.
  • L’Ipad possibilita el treball individualitzat adaptant-se al ritme d’aprenentatge de l’alumne alhora que permet la creació de grups homogenis de treball usant un dispositiu grupal (sempre en grups reduïts, perquè l’aprenentatge siga significatiu).



5. Aplicacions Ipad per a Educació Primària

1x1.trans
http://www.ipadizate.es/2013/08/23/apple-web-educacion-74893/
iWriteWords: Serveix per ensenyar als nens escriptura.

Read me Stories: Es una biblioteca d’històries. Et permet veure un llibre en diversos capítols i cada capítol té histories molt visuals.

Kid Paint: Igual que el paint però per a xiquets.

Magic Piano: És una piano virtual.

Math Party: Per fer càlcul mental per diversos dificultats  >5 anys.


ABC 123 Writting Practice: Ajuda a aprendre a escriure lletres i nombres en anglès.



6. Aportacions a l'entrada.

La qüestió de l'Ipad en classe és d'una importància molt gran hui en dia ja que podem utilitzar-lo per crear un coneixement més pragmàtic, contextualitzat a la nostra societat actual i divertit. Als alumnes les interessa les noves tecnologies i tot el seu funcionament ja que actualment empren moltes d'aquestes eines.

L'Ipad és una eina molt important per poder reber qualsevol tipus d'informació d'interés i nosaltres com a mestres necessitem saber usar-les per poder trasmetre aquest ús als nostres alumnes.

L'únic inconvinent que hi ha és el econòmic, ja que aquestes ferramentes de Mac són molt costoses i no tots els nostres alumnes ( i molts mestres) podem permetre-mos tindre'n un. Seria important poder buscar alternatives més econòmicament accesibles per poder fer ús amb la mateixa qualitat educativa. Aquest podria ajudar a fer de l'escola una institució que ajudase a la igualtat d'oportunitats dels nostres alumnes, siga quin siga el seu nivell econòmic.


proyecto de Ipad en la escuela

Proyecto Ipad Attendis



No hay comentarios:

Publicar un comentario