miércoles, 5 de marzo de 2014

TEMA 5: La Web 2.0

http://www.sigma-net.ro/website/webmanagement/images/
uploaded/Tehnologii/web-20-what-is.jpg




1. Diferencies entre la Web 1.0 i la web 2.0



1.1 La web 1.0 presenta les següents característiques:

  1. Pagines web estàtiques. 
  2. Els continguts son produïts pel Webmaster
  3. L’arquitectura de treball es Client- servidor
  4. Visualització de continguts mitjançant un navegador web (També a la 2.0)
  5. L’usuari solament pot llegir el contingut
  6. No pot afegir comentaris.
  7. És necessari tenir instal•lat un programari client en l’ordinador.



1.2 La Web 2.0 Presenta les següents característiques:

  1. Gran interacció entre usuaris
  2. La plataforma de treball es la pròpia pagina web ( No és necessari tenir instal•lat un programari client a l’ordinador)
  3. Contingut dinàmic
  4. Visualització mitjançant navegador, lector RSS
  5. L’escriptura web és compartida
  6. La unitat mínima de contingut és el post o article
  7. Tots son autors de la informació


2. Aplicacions de la Web 2.0

Aplicacions de la Web 2.0 segons la activitat a la qual es destina:


  1. Per expressar-se crear i publicar: Blocs, Wikis
  2. Per compartir, publicar i cercar informacions: PodCast, YouTube, Flickr, Del.lici.us, SlideShare
  3. Xarxes socials: SecondLife, tuiter, Facebook
  4. Per accedir a la informació d’interès: RSS, XML, BlogLines, GoogleReader, Cercadors especialitzats.


3. Implicacions educatives de la Web 2.0


  1. És un espai social horitzontal i ric en font d’informació
  2. Esta orientat al treball autònom i col•laboratiu
  3. Crític i creatiu i fomenta l’expressió personal
  4. Permet investigar i compartir recursos, crear coneixement i aprendre
  5. Facilita in aprenentatge més autònom, major participació en les activitats grupals
  6. Hi ha més interès i motivació
  7. Permet elaborar materials (Sols o en grup)m compartir-los i sotmetre’ls a comentaris dels lectors.
  8. Ofereix espais on-line per a la publicació de continguts
  9. Possibilita noves activitats d’aprenentatge i avaluació
  10. Millora competències digitals (Cercar, processar, Comunicar)
  11. Creació i gestió de xarxes de centres i professors.



4. Aportacions.

   És de veres que la nostra forma de comunicar-nos amb el nostre voltant ha estat canviant amb l'ús de la tecnologia i cada vegada tenim més al abast nostre molta més informació des de l'aparició d' internet. Al començament d'aquesta era anomenada per alguns "digital", la evolució que s'està propiciant és molt ràpida en quant a qualitat i quantitat.

   Vam acomençar fa uns 20 anys  amb l'aparició de la Web 1.0 i en cosa de 10 anys ja teniem a la nostra disposició la seua versió evolucionada, la Web 2.0. La revolució ha vingut de la mà de la globalització de la informació, ja que amb aquesta nova Web 2.0, tots els usuaris som tant emisors com receptors de la informació que es penja.

   I el futur? Hem arribat al major desenvolupament possible? És evident que no, ja que cada volta s'introdueixen noves aplicacions i noves eines que faran un canvi a la nostra forma de vore la web 2.0 per canviar a la futura Web 3.0 o la Web semàntica, on l'usuari obtindrà informació segons els seus gustos i necessitats.

   Per al que nosaltres ens respecta, hem ser conscients de les facilitats d'aprenentatge, d'ús i d'innovació educativa que ens proporciona la web al nostre sistema educatiu i hem de saber aprofitar al màxim el que són capaços de fer nosaltres amb elles per fer una adequació i una educació individualitzada per a cada alumne de la classe i també, qué beneficis els aporta als discents l'ús d'aquestes TIC a l'aula, com son la capacitat d'autoaprenentatge, la flexibilitat d'aquest i la motivació que els aporta per poder fer, a la fi, un desenvolupament holísitc de la persona.


5. Enllaços:

Diferències entre la Web 1.0 i 2.0

Ventajas desventajas de la Web 2.0 en la educación

Què és la Web 3.0?

Recursos educatius de la Web 2.0





No hay comentarios:

Publicar un comentario