jueves, 3 de abril de 2014

TEMA 8: EINES DE LA WEB 2.0: Webquest i Caça del Tresor

http://www.ite.educacion.es/formacion/materiales/59/cd/modulo_6/otherquest.png



1. DEFINICIÓ DE WEBQUEST
  1. Una forma d’utilitzar didàcticament internet.
  2. Una activitat de recerca d’informació de forma guiada.
  3. L’activitat se centra en l’ús de la informació, anàlisi, síntesi més que en la recerca.
  4. Els alumnes treballen autònomament construint el coneixement.
  5. El docent orienta tot el procés.
http://revistas.crfptic.es/revista_digital/index.php?option=com_content&view=article&id=61:taller-de-webquests&catid=44:el-rincon-de-las-tic&Itemid=40














2. TIPUS DE WEBQUEST



Webquest a curt termini
  • Es l’adquisició i integració del coneixement d’un determinat contingut duna o diverses matèries.

  • Es dissenya per a ser acabat d’un a tres períodes de classe.




Webquest a llarg termini

  • Es dissenya per a realitzar-lo en una setmana i un mes de classe.
  • Implica major nombre de tasques; solen culminar amb la realització d’una presentació amb una eina informàtica.



3. PARTS D’UNA WEBQUEST

Introducció: que presenta el plantejament general de la webquest a tot el grup.

Tasca: s’identifica amb l’objectiu final de la webquest: allí que ha d’elaborar-se a l’acabar la webquest.

Procés: on s’identifiquen les activitats i passos que han de realitzar-se i es presenten els recursos.

Avaluació: on s’indiquen els aspectes que es valoraran i com es valoraran.

Conclusió: on apareixen unes reflexions finals.

Orientacions per al professor: On apareixen suggeriments per a utilitzar la webquest en classe.

http://2.bp.blogspot.com/__hvgPsFuFBI/TG1plPmCyRI
/AAAAAAAAAD0/wzZNmKNTTwY/s400/esquema3.jpg


4. EXPEMPLES DE WEBQUEST







FONT BIBLIOGRÀFICA: http://webquest.xtec.cat/enlla/


http://suang.com.ar/web/wp-content/uploads/2008/12/componenetes_wq1111.jpg


5. DEFINICIÓ DE CAÇA DEL TRESOR
http://1.bp.blogspot.com/_rw8ISoTepqc/TKjhYZ0Zn4I/
AAAAAAAAACw/_EU1KDBFZkM/s1600/cacera+tresor.jpg
  • La caça del tresor son una sèrie de preguntes i una llista d’adreces o pagines web de les quals poden extraure’s o inferir-se les respostes.

  • Existeix una pregunta final de serveix per a poder integrar tot els coneixements que s’han desenvolupat en els passos anteriors.

  • Son una eina TIC excel·lents per a utilitzar-se en el saló de classes sota el principi que “primer és la metodologia i després la tecnologia”.

  • Presenta l’avantatge que aquesta metodologia es pot utilitzar sense internet per això son necessàries revistes, periòdics i/o llibres.



6. EXPEMPLES DE LA CAÇA DEL TRESOR

Títol: ¿Bacterias, amigos o enemigos?

Títol: Aditivos ¡Hay que ver lo que comemos!

Títol: Aprendo a navegar... Por el club de lectores de Kirico.


7. APORTACIONS.

Aquestes eines són molt completes per poder fer un aprenentatge de qualitat, ja que els alumnes han d'aportar al tema tant la lectura i cerca d'informació, com la resposta i avaluació. Activa un aprenentatge basat en les competències bàsiques, ja que milloren la lectoescriptura comprensiva i reflexiva i l'autoaprenentatge al haber de crear un aprenentatge per ells mateixa i un seguiment pels pasos estructurats pel professor.

Aquestes formes de treball seran molt útils a la seua aplicació didàctica i pense que no només es pot fer a l'àmbit educatiu formal i que hi ha molts més recursos que si reforçem l'ús d'aquestes dins de l'aula, podrem tinde uns futurs ciutadans amb ple poder de decissió, crítics i amb una identitat pròpia.


No hay comentarios:

Publicar un comentario