viernes, 28 de febrero de 2014

TEMA 2: INTEGRACIÓ DE LES TIC EN EL CURRÍCULO




http://i6.minus.com/ibrkDkGIU0rOx9.jpg

1. PARADIGMES EDUCATIUS. 



Conductista. Màquina que aprèn conductes mesurables, observables i quantificables.

Cognitiu. Organisme que desenvolupa processos cognitius i afectius.

Ambientalista. Escenari on es realitzen les interaccions entre persones i el medi ambient.

Constructivista. Organisme que desenvolupa processos cognitius i afectius en un escenari d’aprenentatge. 



2. IMPLICACIONS PER AL DISSENY DE L’ENSENYAMENT.


Generalment i tradicionalment, es considera que:

1. El currículum és  tancat i obligatori.

2. Disseny de la instrucció amb definició precisa de continguts i objectius.

3. Els aprenentatges complexos es poden descompondre en tasques mes simples.

4. L’avaluació dels resultats es centra en el producte dinal, sense tenir en compte el procés.

5. La motivació depèn de reforços externs.


3. EVOLUCIÓ DEL MODEL D’ENSENYAMENT-APRENENTATGE.


1. Aprenentatge com adquisició de coneixement.

   • Aprendre es adquirir coneixements.

   • El professor transmet la informació.

   • El control  de l’aprenentatge està en mans del professo.

   • Els continguts estan centrats en el currículum.

   • El paper del professorat es ensenyar, transmetre coneixements.

   • El paper de l’alumne es adquirir-los.





2. Aprenentatge com construcció de significat

   • L’avaluació no se centra només en el producte de l’aprenentatge sinó també n el procés

   • El paper del professor és intervindre en l’aprenentatge de l’alumne 

   • El paper de l’alumne es aprendre a aprendre

   • L’alumne té  com subjecte autònom, el control de l’aprenentatge està les seves mams des del principi

   • L’aprenentatge es concep com recerca activa i constructiva

   • Importen els continguts però també els processos


4. PRINCIPIS GENERALS PER A LA INTEGRACIÓ DE LES TIC

   • Qualsevol tipus de mitjà, des del mes complex fins al mes elemental, ha d’estar justificat segons el procés comunicatiu.

   • L’aprenentatge no depèn del mitjà  sinó fonamentalment des de les estratègies i tècniques didàctiques aplicades.

   • Abans de plantejar-nos que mitja utilitzar, hem de plantejar-nos per qui, com lo anem a usar i que pretenem del.

   • Cap mitjà funciona en el vuit sinó en un context complex

   • Els mitjans son transformadors de la realitat



5. NOUS ROLS DEL PROFESSORAT. 


   • Dissenyadors

   • Avaluadors i seleccionadors de les TIC

   • Consultors d’informació: Sempre buscar info, seleccionar, i quina forma és més correcta segons les seues necessitats

   • Orientadors:  Orientar l’alumne en qui camí prendre en aquest coneixement

   • Avaluadors de forma continua:  Avaluar el procés 


6. DIMENSIONS DE L’ALFABETITZACIÓ DIGITAL.


       
  1. Investigadora. Us de les eines TIC per a la investigació en el treball acadèmic
  2. Crítica. Capacitat per avaluar de forma crítica els beneficis i costos de les RIC
  3. Pla de publicació. Habilitat per difondre i publicar informació.
  4. Recursos. Coneixement de formes i mètodes d’accés a recursos informacionals.
  5. Tecnologies incipients. Capacitat per comprendre les innovacions tecnològiques oi per prendre decisions intel•ligents.
  6. Socioestructural. Comprensió de la situació i producció de la informació.
  7. Eines. Coneixement i us de programari (software) i programes multimedia

Projecte TIC-TAC



7. Ampliació del tema.

La funció de les TIC a les aules, a més de fer més fàcil la docència per al professor, ja que pot fer-lo servir per amoldar-se millor a totes les necessitats de tots els discents i tindre més recursos motivadors per als alumnes, servix per millorar la qualitat de l'aprenentatge amb les noves possibilitats que ens dona aquestos recursos com pot ser l'auto-aprenentatge amb treballs per tasques o treballs. 

   Per poder fer servir amb total tranquilitat aquestes eines, hem de incloure-los al currículum per a que els alumnes treballen les seues competències bàsiques adaptades al món TIC, com el aprendre a aprendre, i poder usar aquestes ferramentes de forma segura, amb criteri i d'aquesta forma, alfabetitzar als alumnes per la vida real a la nostra societat tecnològica.


Alguns enllaços per ampliar més:










No hay comentarios:

Publicar un comentario