http://www.wikisaber.es/uploadedImages/ComunidadWiki/Blogs/La_web_social_educativa,_ Juan_Jos%C3%A9_de_Haro/Caminando_Blearning_1.jpg |
1. Què es el E-Learning?
http://akona.biz/site/sites/all/images/elearning.png |
1. Formació que utilitza la xarxa com tecnologia de distribució de la informació. Sigui la xarxa oberta (internet) o tancada (intranet).
2. Un ensenyament a distància obert, flexible i interactiu basat en l’ús de les TIC i sobre tot aprofitant els mitjans que ofereix internet.
3. Permet la distribució i l’accés a col•lecciones de materials d’aprenentatge sobre un mitja electrònic usant un servidor web per a distribuir-los. Un navegador web per a accedir i protocols TCP/IP i http per a facilitar l’intercanvi.
2. Característiques E-Learning.
http://stellae.usc.es/red/mod/file/thumbnail.php?file_guid=34934&size=large |
1. Ús de navegadors web per accedir a la informació
2. Aprenentatge molt recolzat en tutories
3. Materials digitals i aprenentatge flexible
4. Ús de protocols TCP i HTTP per a facilitar la comunicació
5. Aprenentatge mitjançant PC
6. Aprenentatge individualitzat versus col•laboratiu interactiu
7. Utilització d’eines sincronies i asíncrones
8. Administració dels materials en un servidor Web
9. Connexió professor-alumne separats per espai temps.
10. Multimèdia/Hipertextual – hipermèdia
3. Avantatges E-Learning.
1. Posa a la disposició dels alumnes molta informació.
2. Facilita l’actualització de la informació i dels continguts.
3. Permet la deslocalització del coneixement
4. Facilita l’autonomia de l’estudiant
5. Propicia una formació Just in Time i Just for Me:
- Just in time: Informació en el moment. Instantània
- Just for me: Escollir quines pagines s’adapten millor a les seues necesiitats.
6. Afavoreix una formació multimèdia
7. Afavoreix la interactivitat en diversos àmbits
8. Estalvia costos i desplaçaments
9. Facilita l’ús dels materials en diversos cursos
10. Facilita una formació grupal i col•laborativa
4. Inconvenients E-Learning
1. Mes inversió de tremps per part del professor
2. Mínimes competències tecnològiques de professor o alumne
3. Habilitats de l’alumnat per a l’aprenentatge autònom
4. Disminueix la qualitat de la formació si no existeix un ratio adequat de professor/ alumne
5. Requereix mes treball del convencional
6. Baixa qualitat de molts continguts i cursos actuals
5. Què és B-Learning?
1. Combina l’ensenyament cara a cara amb l’ensenyament virtual ( Coaten 2003)
2. Combinació de les classes magistrals amb els exercicis, els estudis de cas, jocs de rol i enregistraments de vídeo i àudio juntament amb la tutoria i l’assessorament (Brodsky, 2003)
3. Qualsevol possible combinació d’un ampli ventall de mitjans per a l’aprenentatge dissenyats per a resoldre problemes específics ( Brennan,2004)
4. Les E-eines combinades amb altres mes convencionals on el docent haurà d’assumir responsabilitats atorgades per model presencial i pel model tradicional (Amar, 2007)
6. Aspectes importants d’un sistema B-learning.
1. Cal incloure en l’aprenentatge, les propietats de l’espai virtual. S’ha de guiar i modelar les discussions quan els alumnes estan connectats.
2. La informació per a ser tractada requereix coneixement per a la seua interpretació
3. Permet adquirir coneixements tècnics funcional
4. No s’aprèn en solitari sinó en solidari en comunicació amb altres mitjanant fòrums, xats...
5. Les tutories apareixen com una possibilitat d’ajuda tant en l’ensenyament presencial com a distància
6. Permet la formació de professionals amb competències integrals: sentit crític, creativitat i coneixement de la societat.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgHtXZi6lOQy-oJck3YdCEQdAdxKM9wQVBQKECE30VU8aND7VVRAyMMZ7iCfXmyddTwsQe27fsB16O6e1agnN8-Ey9t2PVgXvD29MlEul-cPKYOe7qBD5OKD8T232XqQrtDQC-ocwu5zuqr/s1600/imagen-infografia1.jpg |
7. Ampliació del Tema
A una societat de la informació i de la anomenada "era tecnològica", el ús de les TIC està més que consolidada al nostre voltant i l'escola, com una institució que tracta de formar al futur de la societat no es pot quedar enrrere amb mètodes "rudimentaris"i tradicionals ja que un dels principis de l'escola es la contextualització dels aprenentatges a la vida real perquè els xiquets tingan un aprenentatge significatiu que ajude a formar holísticament a tots els alumnes.
És aquesta contextualització el que ens porta a introduïr a l'aula les eines que hui en dia més empren els xiquets com són les TIC. A més d'introduir-les, s'han manifestat els importants avanços i beneficis dits als punts anteriors i aquest és el motiu de la investigació en noves formes tant de ser docent com de ser discent.
Aquesta entrada és el resultat de moltes investigacions fetes i que han derivat en dues branques de l'aprenentatge mitjançant l'ús de les TIC com son el E-Learning i el B-Learning.
Aquestes dues branques no són, baix el meu punt de vista, el resultat d'un procés d'investigació en sí mateixa perquè, aquestes, són el procés. Es a dir, a aquesta societat tecnològica, les innovacions tècniques ocorren molt ràpid i hem de tindre una capacitat d'adaptació molt flexible per poder introduir a l'escola, no només el E learning i B learning, sino tots els avanços que es donaran no molt temps pròxim per poder donar una educació real, contextualitzada, innovadora i adaptada a les necessitats dels nostres discents.
A continuació, posaré alguns enllaços per ampliar una mica més aquest tema:
Innovació educativa. Què és el B-Learning?
Diferències B-Learning i E-Learning. YouTube
E-Learning sin límites
Bases pedagògiques del E-Learning
Blended Learning. You Tube
No hay comentarios:
Publicar un comentario